ERASMUS+/ΚΑ122/2022

 ERASMUS+/ΚΑ122/2022


ERASMUS+ KA122- 2022

Βραχυχρόνια Σχέδια κινητικότητας μαθητών κι προσωπικού στη σχολική Εκπαίδευση

2022-1-EL01-KA122-SCH-000075781

Τίτλος Σχεδίου: «Καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις για ένα Ψηφιακό και Πράσινο σχολείο» 

KA122-SCH - Short-term projects for the mobility of learners and staff in school education

“Innovative approaches to teaching for a Digital and Green school”

Η επιλογή του Σχεδίου: «Καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις για ένα Ψηφιακό και Πράσινο σχολείο», προέκυψε έπειτα από την αξιολόγηση των αναγκών του σχολείου μας σε συνδυασμό με τα ενδιαφέροντα και το επαγγελματικό προφίλ των συμμετεχόντων. Οι ανάγκες και οι επιδιώξεις μας σχετίζονται με την Κοινωνία της Γνώσης, της Πληροφορίας και της Πολυπολιτισμικότητας, που σε συνάρτηση με την Παγκοσμιοποίηση, επιβάλλει ταχύτατους ρυθμούς αλλαγής και προσαρμοστικότητας. Βασικές προκλήσεις και προτεραιότητες του σχολείου μας αποτελούν: ο ψηφιακός εγγραμματισμός, η Εκπαίδευση στην Αειφορία και τη Βιώσιμη ανάπτυξη και η ενίσχυση του επαγγελματικού προφίλ των εκπαιδευτικών. Έτσι, επιδιώκουμε να υιοθετήσουμε καινοτόμα προγράμματα και πρακτικές εστιασμένες στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ), στις περιβαλλοντικά βιώσιμες και υπεύθυνες στάσεις αλλά και σε καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις. Κομβικό σημείο στην προσπάθεια αυτή, αποτελεί η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Γενικός σκοπός του Σχεδίου μας είναι ο εκσυγχρονισμός του σχολείου μας και η διεθνοποίηση της αποστολής του μέσα από την επιμόρφωση του προσωπικού του. Σύμφωνα με τις ανάγκες και επιδιώξεις μας, ως επιμέρους στόχοι, ορίζονται: α) Η βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας και μάθησης μέσα από καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις, β) Η ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευόμενων και η μύηση σε νέες διδακτικές μεθόδους και καινοτόμες προσεγγίσεις βασισμένες στις ΤΠΕ, Γ) Η εκπαίδευση για την Αειφορία και Βιωσιμότητα με στόχο ένα  αειφόρο και πιο πράσινο σχολείο, Δ) Η επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευόμενων μέσα από την απόκτηση γνώσεων και την βελτίωση των δεξιοτήτων και ικανοτήτων τους , Ε) Η συνεργασία και μάθηση σε ευρωπαϊκό πλαίσιο αλλά και η ανταλλαγή καλών πρακτικών, ιδεών και υλικού ανάμεσα σε ευρωπαίους συναδέλφους.

Γα την υλοποίηση των στόχων που προαναφέρθηκαν, το σχολείο μας σχεδιάζει ευρωπαϊκές δραστηριότητες κινητικότητας του διδακτικού προσωπικού, του τύπου: της κατάρτισης προσωπικού μέσω της συμμετοχής σε δομημένους κύκλους μαθημάτων. Η θεματική των μαθημάτων αφορά στην εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τα ψηφιακά και διαδικτυακά εργαλεία, στην γνωριμία με καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις  αλλά και στην μύηση σε περιβαλλοντικά βιώσιμες πρακτικές. Οι συγκεκριμένες δραστηριότητες στοχεύουν στην επαγγελματική εξέλιξη του διδακτικού προσωπικού καθώς οι εκπαιδευόμενοι με τη συμμετοχή τους σε αυτές θα αποκτήσουν γνώσεις, θα βελτιώσουν δεξιότητες και ικανότητες, θα βελτιώσουν τις γλωσσικές ικανότητες, θα έρθουν σε επαφή με άλλους πολιτισμούς και κουλτούρες και θα νιώσουν περισσότερο Ευρωπαίοι πολίτες.

Το Σχέδιο, εκτός από μια ουσιαστικά θετική επίδραση στην επαγγελματική επάρκεια των συμμετεχόντων και τη μελλοντική τους ανάπτυξη, αναμένεται να έχει μακροπρόθεσμα και πολλαπλά οφέλη στο σχολείο μας, καθώς τα μαθησιακά αποτελέσματα από τις δραστηριότητες κινητικότητας θα επιδράσουν θετικά τόσο στην παιδαγωγική όσο και στην διοικητική του πρακτική, προσδίδοντάς του επιπλέον δυνατότητες για εκσυγχρονισμό και διεθνοποίηση.

Αναμενόμενα τα οφέλη για τους μαθητές μας, αφού θα μυηθούν στον ψηφιακό εγγραμματισμό και  στην Εκπαίδευση για την Πράσινη ανάπτυξη από εκπαιδευτικούς περισσότερο καταρτισμένους και ενημερωμένους πάνω σε σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις.  Αυτό φυσικά θα έχει πολλαπλασιαστική αξία καθώς η νέα γνώση που θα αποκτηθεί  θα εφαρμόσει στην σχολική πράξη μεταμορφώνοντας το παραδοσιακό σχολείο  στο ψηφιακό και πράσινο αειφόρο σχολείο του 21ου αιώνα.

 

1η KINHTIKOTHTA

ΔΟΥΒΛΙΝΟ: 13/02-18/02/2023

Επιμορφωτικό κέντρο:  Europass Teacher Academy

 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟClimate Change and Global Citizenship Education”

Περιγραφή

Καθώς η κλιματική κρίση κλιμακώνεται έντονα , υπάρχει η αναγκαιότητα οι εκπαιδευτικοί να ενδυναμώσουν την επόμενη γενιά παγκόσμιων πολιτών με σχετικές γνώσεις, κριτική σκέψη και ενεργή ενσυναίσθηση. Το σεμινάριο εστίαζε σε  μια ολοκληρωμένη παγκόσμια προοπτική της βιώσιμης ανάπτυξης, της παγκόσμιας αδικίας, του οικολογικού αποτυπώματος και της αλληλένδετης σχέσης που μοιραζόμαστε όλοι όταν πρόκειται για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Οι συμμετέχοντες συμμετείχαν ενεργά σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες που μπορούν να προσαρμοστούν στα διάφορα επίπεδα μαθητών στην τάξη. Εμβάθυναν  στις  γενεσιουργές αιτίες των σύγχρονων παγκόσμιων προκλήσεων, απέκτησαν γνώσεις, δεξιότητες και τα κατάλληλα εκείνα εργαλεία για να ενδυναμώσουν τους μαθητές τους. Ακόμη, διερεύνησαν   το ρόλο και τα χαρακτηριστικά του  παγκόσμιου πολίτη και διδάχθηκαν πώς να ενθαρρύνουν  τους μαθητές τους να γίνουν μέρος των αλλαγών που θέλουν να δουν στον κόσμο.  Στο  τέλος της επιμόρφωσης, οι συμμετέχοντες ήταν σε θέση να μπορούν να ενσωματώσουν την κλιματική αλλαγή και την εκπαίδευση του παγκόσμιου πολίτη στα μαθήματά τους με ολιστικό τρόπο, να ηγηθούν πρωτοβουλιών που μπορούν να αναλάβουν δράση και να αποδώσουν βιώσιμα αποτελέσματα.

Μαθησιακά αποτελέσματα

Το σεμινάριο βοήθησε  τους συμμετέχοντες:

  • Να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με θέματα παγκόσμιας πολιτειότητας, όπως η αδικία, η ανισότητα, η βιώσιμη ανάπτυξη και η κλιματική αλλαγή,
  • Να ενσωματώσουν την κλιματική αλλαγή και την εκπαίδευση για την παγκόσμια πολιτειότητα στο σχεδιασμό του εκπαιδευτικού έργου και τον ετήσιο προγραμματισμό.
  • Να βοηθήσουν τους μαθητές να κατανοήσουν πώς οι ενέργειές τους σχετίζονται με τον ευρύτερο κόσμο,
  • Να αναπτύξουν πρακτικές στρατηγικές διδασκαλίας για την εκπαίδευση των μαθητών σχετικά με τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ, την κλιματική κρίση και την εκπαίδευση του παγκόσμιου πολίτη,
  • Να κατανοήσουν τους κύριους άξονες γύρω από ζητήματα παγκόσμιας και τοπικής δικαιοσύνης.












2η KINHTIKOTHTA

ΡΕΥΚΙΑΒΙΚ: 17/07-21/07/2023

Επιμορφωτικό κέντρο:  PMS ERASMUS + SL

 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟInnovative Methodologies and ICT Tools in the Classroom

 Το σεμινάριο είχε ως γενικό σκοπό να μυήσει τους εκπαιδευτικούς  σε καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις για την οργάνωση  μιας αποτελεσματικής ψηφιακής τάξης.  Αναλυτικότερα, η επιμόρφωση εστίαζε στα εξής:

  • Να κατανοήσουν οι εκπαιδευόμενοι τα πλεονεκτήματα των καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων και  να υιοθετήσουν μια πιο στοχευμένη ψηφιακά διδασκαλία.
  • Να μάθουν να χρησιμοποιούν ένα μεγάλο εύρος νέων εργαλείων και μέσων για τη μετατροπή της παραδοσιακής τάξης σε ένα ψηφιακό περιβάλλον μάθησης.
  • Να μυηθούν στις αρχές της συνεργατικής μάθησης, της βιωματικής μάθησης, της μάθησης μέσω πρότζεκτ και της ανεστραμμένης τάξης.
  • Να διδαχθούν τρόπους και μέσα που θα τους επιτρέψουν να εκπαιδεύσουν τους μαθητές τους να χρησιμοποιούν την τεχνολογία με πιο κριτικό και υπεύθυνο τρόπο.
  • Να έρθουν σε επαφή με εκπαιδευτικούς από διαφορετικές χώρες της Ευρώπης και  να συνεργαστούν μεταξύ τους ενισχύοντας την  ευρωπαϊκή τους ταυτότητα.
















3η KINHTIKOTHTA

ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ: 10/12-15/12/2023

Επιμορφωτικό κέντρο: Europass Teacher Academy

 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: "The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools”

Τα "4Cs" (Δημιουργικότητα, Κριτική Σκέψη, Επικοινωνία και Συνεργασία)  έχουν από καιρό ανακηρυχθεί ως βασικές ικανότητες για τους μαθητές του 21ου αιώνα. Η Δημιουργικότητα και η Κριτική Σκέψη αντιπροσωπεύουν σημαντικότατες δεξιότητες οι οποίες προωθούν την καινοτομία και αντίθετα με την κοινή  πεποίθηση, μπορούν  να διδαχθούν και να εφαρμοστούν σε κάθε τάξη.  Η Επικοινωνία και η Συνεργασία αποτελούν θεμελιώδεις δεξιότητες ζωής, οι οποίες βοηθούν τους μαθητές να αλληλεπιδρούν και να εργάζονται αποτελεσματικά με τους άλλους.

 Τα "4 Cs" ενισχύουν την ικανότητα των μαθητών μας να βρουν τη θέση τους - επαγγελματικά, προσωπικά και κοινωνικά - στον σημερινό ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο, ενώ παράλληλα προωθούν άλλα Cs που βελτιώνουν τη ζωή: την περιέργεια, την αυτοπεποίθηση, τη φροντίδα και τη συνεργασία. Το σεμινάριο έχει ως στόχο να παρέχει στους εκπαιδευτικούς τη γνώση, την τεχνογνωσία και την αυτοπεποίθηση για να ενσωματώσουν αυτές τις διεγερτικές δεξιότητες στο πρόγραμμα σπουδών και στο σχολικό τους περιβάλλον. Σε ένα βιωματικό περιβάλλον μάθησης, οι συμμετέχοντες στο μάθημα θα αποκτήσουν περισσότερες γνώσεις σχετικά με το τι συνεπάγονται αυτές οι ικανότητες και όχι μόνο πώς να τις διδάξουν, αλλά κυρίως πώς να αξιοποιήσουν τη δική τους ικανότητα να δημιουργούν, να σκέφτονται κριτικά, να επικοινωνούν αποτελεσματικά και να συνεργάζονται καλά με τους άλλους.

 Μαθησιακά αποτελέσματα:

Το σεμινάριο βοήθησε τους συμμετέχοντες να: 

  • Να αποκτήσουν σαφή κατανόηση της δημιουργικής διαδικασίας και να την βιώσουν από πρώτο χέρι,
  • Να σκέφτονται κριτικά και να αξιοποιούν στο έπακρο τη σημερινή υπερπληροφόρηση.
  • Να βιώσουν πιο αποτελεσματικές ικανότητες και τεχνικές επικοινωνίας,
  • Να διευρύνουν τις ευκαιρίες για συνεργασίας στη σχολική τάξη και να ενσωματώσουν τιε συνεργατικές τεχνικές σε όλες τις πτυχές της σχολικής κοινότητας,
  • Να ζήσουν μια πραγματικά διεθνή εμπειρία μάθησης, αλληλεπιδρώντας με συναδέλφους εκπαιδευτικούς από διαφορετικές χώρες.













 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

  Αγαπητοί γονείς, Σας καλωσορίζουμε στο Νηπιαγωγείο μας τη φετινή σχολική χρονιά 2021-2022, μιας χρονιάς που συνεχίζει να σημαδεύεται από...