Erasmus+
Βασική Δράση 1/ΚΑ1
Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων
2017-2019
"Η πρόκληση της πολυπολιτισμικότητας στην Ενωμένη
Ευρώπη - μικρά προσφυγόπουλα στο σχολείο μας"
"The challenge of
multiculturalism in United Europe - little refugees in our school"
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Το 2ο Νηπιαγωγείο Καλαμπακίου
είναι ένα μικρό σχολείο στη Βόρεια Ελλάδα και συμμετείχε στο πρόγραμμα ΚΑ1 του Erasmus+ με το σχέδιο: «Η πρόκληση της
πολυπολιτισμικότητας στην Ενωμένη Ευρώπη -μικρά προσφυγόπουλα στο σχολείο μας» το
διάστημα 2017-2019. Η θεματική προέκυψε έπειτα από την αξιολόγηση των αναγκών
του σχολείου μας σε συνδυασμό με τα ενδιαφέροντα και το επαγγελματικό προφίλ των
συμμετεχόντων. Η πολυπολιτισμικότητα της
Ενωμένης Ευρώπης καθώς και το προσφυγικό
ζήτημα και η διαχείριση τους αποτελούν επίκαιρα θέματα για τους εκπαιδευτικούς
του σχολείου μας, οι οποίοι ζουν και εργάζονται σε μια χώρα υποδοχής προσφύγων
όπως είναι η Ελλάδα.
Γενικός σκοπός του σχεδίου μας ήταν ο εκσυγχρονισμός του σχολείου μας
και η διεθνοποίηση της αποστολής του μέσα από την επιμόρφωση του προσωπικού
του. Σύμφωνα με τις δραστηριότητες κινητικότητας, ως επιμέρους στόχοι,
ορίστηκαν: η απόκτηση γνώσεων , η βελτίωση δεξιοτήτων και ικανοτήτων, η
βελτίωση των γλωσσικών ικανοτήτων, η διαπολιτισμική επαφή και η ανάπτυξη Ευρωπαϊκής
ταυτότητας, η δημιουργία ενός δικτύου εκπαιδευτικών για μελλοντική συνεργασία,
η «ενδυνάμωση» των εκπαιδευομένων σε ατομικό και επαγγελματικό επίπεδο.
Στην επιμόρφωση συμμετείχαν οι
δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, οι οποίες έχουν 25ετή προϋπηρεσία, προηγούμενη εμπειρία
σε ευρωπαϊκά και καινοτόμα προγράμματα, άριστη γνώση της Αγγλικής γλώσσας και
ενδιαφέρονται να διευρύνουν τις γνώσεις, την οπτική και τους ορίζοντες τους
αλληλεπιδρώντας με συναδέλφους σε ευρωπαϊκό πλαίσιο και να διαδώσουν αυτή την
εμπειρία στην τοπική και ευρύτερη κοινωνία.
Οι ευρωπαϊκές δραστηριότητες κινητικότητας του διδακτικού προσωπικού
ήταν του τύπου: της κατάρτισης
προσωπικού μέσω της συμμετοχής σε δομημένους κύκλους μαθημάτων. Η θεματική των
μαθημάτων αφορούσε την προσέγγιση
πολυπολιτισμικών ζητημάτων και τη διαχείριση της Διαφορετικότητας μέσα από
καινοτόμες προσεγγίσεις διδασκαλίας, καθώς και τη διαχείριση της ένταξης των
πολιτισμικά διαφορετικών μαθητών στο σχολείο. Η μεθοδολογία υλοποίησης του
σχεδίου σχετιζόταν με τις καλές πρακτικές στην εκπαίδευση μέσω της συνεργατικής
μάθησης και της δημιουργικότητας.
Οι
δραστηριότητες κινητικότητας προσέφεραν στους επιμορφούμενους νέες γνώσεις και
νέους τρόπους εργασίας ώστε να μπορέσουν να υποδεχθούν τα μικρά προσφυγόπουλα
στο ελληνικό σχολείο και να τα βοηθήσουν να ενταχθούν με τον καλύτερο δυνατό
τρόπο. Επιπλέον η επιμόρφωση τους προσέφερε τη δυνατότητα να αποκτήσουν άλλη
οπτική και στάση απέναντι στην πολυπολιτισμική ετερότητα και τη διαχείρισή της.
Τα μαθησιακά αποτελέσματα ήταν πολλαπλά, καθώς οι εκπαιδευόμενοι ευαισθητοποιήθηκαν
αποκτώντας ενσυναίσθηση και διαπολιτισμική επίγνωση, απέκτησαν γνώσεις σε
διαπολιτισμικά ζητήματα, βελτίωσαν την ικανότητά τους να χρησιμοποιούν μεθόδους
διδασκαλίας προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες ανάγκες των πολιτισμικά διαφορετικών
μαθητών, μυήθηκαν σε καινοτόμες μεθόδους και προσεγγίσεις στη διαχείριση της
πολυπολιτισμικότητας και σε πρακτικές ένταξης των πολιτισμικά διαφορετικών
ομάδων. Σε ότι αφορά την ευρωπαϊκή διάσταση βελτίωσαν τις γλωσσικές τους
ικανότητες, ενίσχυσαν την ευρωπαϊκή τους ταυτότητα μέσω της διαπολιτισμικής επαφής, έμαθαν και εργάστηκαν
σε ευρωπαϊκό πλαίσιο μέσα από την ανταλλαγή καλών πρακτικών, ιδεών και υλικού
με ευρωπαίους συναδέλφους και συμμετείχαν στην δημιουργία ενός ευρωπαϊκού
δικτύου εκπαιδευτικών για μελλοντική συνεργασία.
Το σχέδιο, εκτός από μια ουσιαστικά θετική επίδραση στην επαγγελματική
επάρκεια των συμμετεχόντων και τη μελλοντική τους ανάπτυξη, είχε μακροπρόθεσμα
και πολλαπλά οφέλη στο σχολείο μας, καθώς τα μαθησιακά αποτελέσματα από τις
δραστηριότητες κινητικότητας επέδρασαν θετικά τόσο στην παιδαγωγική όσο και
στην διοικητική του πρακτική, προσδίδοντάς του επιπλέον δυνατότητες για
εκσυγχρονισμό και διεθνοποίηση. Ανάλογα θετικός ήταν και ο αντίκτυπος στους γονείς των μαθητών και
την ευρύτερη κοινωνία, όταν θα γίνει αισθητή η αλλαγή στη φιλοσοφία της παιδαγωγικής
πρακτικής. και διαφανούν τα αποτελέσματα της μύησης εκπαιδευτικών και μαθητών
στην πολυπολιτισμικότητα της σχολικής τάξης και των καινοτόμων προσεγγίσεων
αυτής. Είμαστε πλέον ένα Erasmus+ school και αυτό σημαίνει ότι ανήκουμε στην μεγάλη
ομάδα των ιδρυμάτων που είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ και να βιώσουν αυτή την εξαιρετική εμπειρία.
SUMMARY
The 2nd Kindergarten of Kalampaki is a small school in North Greece and
participated in the KA1/Erasmus+ programme the years 2017-2019. The
project, entitled: “The challenge of Multiculturalism in United Europe - little
refugees in our school”, emerged through the evaluation of our school’s needs
in combination with the interests and professional profile of participants. The
management of Multiculturalism and refugee issue in United Europe are current
issues for our school teachers, who live and work in a host refugee’s country like Greece. The project’s general aim was to
enhance the modernization and the internationalization of our school via its
staff training. The mobility projects involved the following targets: knowledge
acquisition, skills’ improvement, linguistic skills’ improvement, intercultural
contact and development of European identity, development/creation of a
teachers’ network for future partnership, empowerment the inclusion of
culturally diversified students.
Both teachers participated
in the training have been active for 25 years in education, are experienced
enough in European and innovative programs, are proficient English speakers and
are interested in broadening their perspectives, interacting in the European
context and disseminating this experience to a local and national level. The
type of European mobility activities is staff training in structured modules.
The thematic field of the modules which is oriented to the approach of
multicultural issues and its management through innovative teaching methods is known as the
approach of human management resource in education.
Cooperative learning and creativity are the outcomes of good teaching methods
in our project.
The mobility activities offered knowledge
and new working methods, enabled our trainees to include little refugees in
Greek school and broaden their minds in managing cultural diversity. The
project's learning outcomes were multiple, as the trainee teachers became more
sensitive cultivating their empathy and intercultural awareness. They also improved
their ability to use teaching methods adjusted to the specific needs of culturally
diversified students and were initiated to innovative methods and inclusive
approaches. As far as European dimension is concerned they improved their
linguistic skills, reinforced their European identity through intercultural
impact, familiarized to work in a European frame via the interchange of good
practices, ideas and materials with European colleagues and finally participated
in a European teacher’s network for future collaboration.
Except for the projects positive impact on
the professional development of the participants, the proposal had a
longer-term multiplier effect and sustainable impact. The learning outcomes had
a positive impact on those managing and leading schools, giving better
potentials for modernization and internationalization. The project’s
impact have been equivalent positive to the students’ parents and
society when everyone gets to understand the transformation in the philosophy
of the current approaches and realize the outcomes of familiarizing both
teachers’ and students’ with multiculturalism and its innovations. We are
now an Erasmus+ school and proud to belong to the
large group of organizations who had the opportunity to participate in the
Erasmus+ programme and had this excellent experience.
1η ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΛΟΝΔΙΝΟ, ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ, 13/5 - 18/5/2018
Επιμορφωτικό
κέντρο: Creating Ground CIC
Σεμινάριο: «Διαφορετικότητα, Διαπολιτισμική
Επίγνωση και Ένταξη: δουλεύοντας διαπολιτισμικά»
“Diversity, Cultural Awareness
and Inclusion: working cross-culturally”
Μαθησιακά αποτελέσματα για τους επιμορφούμενους:
·
Να αποκτήσουν επίγνωση των προκαταλήψεων τους
·
Να κατανοήσουν τη διαφορετικότητα και τις
πολιτισμικές διαφορές
·
Να αποκτήσουν πολιτισμική επίγνωση εμβαθύνοντας
σε διαπολιτισμικά ζητήματα
·
Να μάθουν να επικοινωνούν διαπολιτισμικά
·
Να μυηθούν σε πρακτικές ένταξης των πολιτισμικά
διαφορετικών ομάδων (πρόσφυγες-μετανάστες).
·
Να ανταλλάξουν απόψεις και εμπειρίες, μαθαίνοντας
μέσα σε μια πολυπολιτισμική ομάδα
Επιμορφωτικό κέντρο: Creating Ground CICGreenwich West141 Greenwich High RoadLondon SE10 8JA |
Η ομάδα μας: Συνάδελφοι από την Ελλάδα, Ισπανία, Γερμανία, Ιταλία |
Ξενάγηση στην πόλη της Βαρκελώνης |
Και η αναμνηστική φωτογραφία με τη λήξη της επιμόρφωσης |
3η ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΠΡΑΓΑ, ΤΣΕΧΙΑ, 11/3 – 15/3/2019
Επιμορφωτικό
κέντρο: ITC- International. Ed
Σεμινάριο: «Ένταξη των
μικρών προσφυγόπουλων στα σχολεία»
“Integration of Immigrant
Children in Schools”
Οι εκπαιδευόμενοι απέκτησαν γνώσεις σε ότι αφορά το μεταναστευτικό-προσφυγικό
ζήτημα, ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά, αποκτώντας ενσυναίσθηση και ενισχύοντας την
αποδοχή των πολιτισμικά διαφορετικών μαθητών, απέκτησαν δεξιότητες στη
διαχείριση της πολιτισμικής ετερότητας,
βελτίωσαν την ικανότητά τους να χρησιμοποιούν μεθόδους διδασκαλίας
προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες ανάγκες των πολιτισμικά διαφορετικών μαθητών,
εξοικειώθηκαν με καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας σε πολυπολιτισμικές τάξεις.
Οι επιμορφωτές μας |
Οι δυο ομάδες μας: Ιταλοί , Πορτογάλοι, Τσέχοι κι εγώ! |
Οι βεβαιώσεις συμμετοχής και το τέλος του σεμιναρίου! |
Ξενάγηση στην Πράγα |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου